Sverige (SEK)
0

FAQ

Leveransfrågor

Hur kontaktar jag er kundtjänst?

Kundtjänst når du genom att antingen ringa till oss på 040 628 88 65 eller maila din fråga till info@maxa.se

Hur kan jag spåra min beställning?

När produkterna har skickats från vårt lager får du ett automatiskt meddelande från transportbolaget. Om du behöver komma i kontakt med transportören finner du aktuell kontaktinformation här >>

Du kan enkelt följa din leverans genom att ladda ner appen "Mina Paket":

När kommer mitt paket?

Vår målsättning är att erbjuda så snabba leveranser som möjligt. De leveranstider som anges på vår webbplats är beräknade och gäller under normala omständigheter. Leveranstiden ser du på respektive produktsida. Produkter som är i lager hos leverantören beställs in och kan därför ta längre tid att leverera. Leveranstiden för din beställning baseras på den produkt med längst leveranstid. Detta beror på att vi skickar hela beställningen när samtliga produkter finns tillgängliga. Vi har inte möjlighet att dela upp leveransen.

Kan jag ändra eller avbryta min beställning?

Vi kan justera din beställning fram till att packningsprocessen påbörjas. Efter att beställningen har börjat packas kan inga ändringar göras. Kontakta oss därför så snart som möjligt om du vill göra en ändring i din beställning.

Vad gör jag om produkten är skadad vid leverans?

Notera skador på fraktsedeln med chauffören när du tar emot leveransen. Skador på varan och emballaget bör dokumenteras med foto för tydlighet. Kontrollera alltid varorna innan du bokar montör eller hantverkare.

Därefter, kontakta vår kundtjänst genom att svara på din orderbekräftelse och beskriv vad som har inträffat. Vi kommer då att assistera dig vidare med ditt ärende.

Levererar ni med inbärning och installation?

Vi erbjuder enbart leverans till port eller tomtgräns, och för tillfället erbjuder vi inte installation av produkterna.

Hur returnerar jag en produkt?

Vill du ångra ditt köp ombeds du kontakta oss via e-post till info@maxa.se.

*Läs mer om retur och reklamation i våra köpvillkor

Order- & beställningsfrågor

Vilka betalningsalternativ erbjuds?

Som kund kan du välja mellan följande betalsätt:

Swish
Pengarna dras direkt vid köpet.

Kort
Pengarna reserveras på ditt kort fram tills att produkterna skickats från vårt lager.
Faktura via Svea (14 dagar)
Fakturan aktiveras när produkterna lämnat vårt lager och du har sedan 14 dagar på dig att betala fakturan om beställningen är lagd som privatperson. För företagsbeställningar är betaltiden 30 dagar.

Leasing via Svea (endast företag)
I samarbete med Svea Bank AB erbjuder vi företagsleasing, en förmånlig långtidshyra där kostnaderna sprids över tiden. Svea Bank äger objektet medan kunden nyttjar det. Vid leasingens slut löses avtalet till ett förutbestämt restvärde. Leasing gäller endast för företag, medan privatpersoner rekommenderas delbetalning. Leasingavtalet kan förtidslösas, men äganderätten till objektet behålls av Svea Bank tills leasingen är fullständigt löst, vilket säkerställer trygg och stabil användning av det leasade objektet.

Förskottsbetalning (via bankgiro) 
Betalningsinstruktioner finns på din orderbekräftelse och din beställning hanteras när betalningen har kommit in till oss.  

Faktura förening
Fakturametoden för förening används när du gör en beställning för en förening. Det är viktigt att korrekta uppgifter för föreningen anges som faktureringsinformation. En manuell kreditkontroll genomförs, och fakturan skickas sedan som en PDF till den e-postadress som anges vid beställningen. Betaltiden på fakturan är 10 dagar från att ordern har skickats.

Hur gör jag en beställning?

För att göra en beställning hos oss måste du först välja de produkter du önskar och lägga dem i varukorgen. Vid kassan väljer du leveransmetod (hemleverans eller leverans till ombud). Därefter väljer du önskat betalsätt. När köpet är slutfört, kommer du automatiskt att få en orderbekräftelse skickad till din e-postadress. Vänligen kontrollera även din skräppostmapp om meddelandet skulle hamna där.

Hur beställer jag som företag med faktura/Peppol ID som betalsätt?

  1. I kassan, ändra från att handla som privatperson till att handla som företag. (Detta gör att priserna på hemsidan visas exklusive moms).

  2. Välj de varor du är intresserad av och lägg dem i din varukorg.

  3. Välj önskat leveranssätt.

  4. Välj betalmetod Svea Checkout och fyll i din e-postadress samt organisationsnummer för att gå vidare.

  5. Kontrollera företagets uppgifter och fyll i den önskade leveransadressen.

  6. Välj "Faktura/betala senare" som betalsätt.

  7. Bekräfta din order. (En orderbekräftelse skickas till den angivna e-postadressen).

  8. Fakturan aktiveras när beställningen skickats från vårt lager.

Om alternativet för faktura inte visas beror det på att Svea inte har godkänt er för att använda detta betalningssätt. Vi ber er att kontakta Svea för mer information

*Du som kund ansvarar för att den angivna informationen är korrekt

Finns det någon rabattkod jag kan använda?

Normalt sett tillämpar vi inte rabattkoder och har valt att lägga fokus på att erbjuda så låga priser som möjligt. Det kan dock hända att vi erbjuder rabattkoder t ex genom våra nyhetsbrev. Om du har en rabattkod kan du ange den i kassan innan du slutför din beställning.

Erbjuder ni fri frakt eller fri retur?

Frakt
För närvarande erbjuder vi ingen kostnadsfri frakt och strävar istället efter att hålla våra priser så låga som möjligt. 

Retur
En returkostnad tillkommer alltid. För aktuella returkostnader och returvillkor se här>>

Övrigt

Vilka fördelar finns det att skapa ett konto?

Genom att registrera ett konto sparas alla dina köp på en och samma plats, och du kan alltid få tillgång till ditt kvitto digitalt. När en leverans är på väg till dig, kan du enkelt se det aktuella spårningsnumret genom att logga in på ditt konto. 

Ibland kan vi även ha riktade kampanjer för våra medlemmar, och för att ta del av dessa erbjudanden krävs det att du är inloggad på ditt konto.

Din kundvagn(0 st)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan

Favoriter(0 st)

Du har ännu inga favoriter

Meny